Księgi handlowe

Księgi handlowe

Księgi handlowe  

Księgi handlowe  

Zgodnie z ustawą o rachunkowości do prowadzenia ksiąg rachunkowych zobowiązane są m.in. następujące podmioty:
 
  • spółki osobowe prawa handlowego tj.: spółki komandytowe, spółki komandytowo-akcyjne,
  • spółki kapitałowe  tj.: spółki akcyjne, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,
  • inne osoby prawne m.in.: fundacje, stowarzyszenia,
  • osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych, spółki partnerskie oraz spółdzielnie socjalne, jeżeli ich przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość w walucie polskiej 2 000 000 EURO.
 
Oferta dla podmiotów zobowiązanych do w prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości z podpisaną umową:
 
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości na podstawie dowodów księgowych,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • prowadzenie niezbędnych rejestrów dla podatku od towarów i usług, sporządzanie deklaracji VAT oraz wysyłka do właściwego Urzędu Skarbowego,
  • obliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych,
  • zamknięcie ksiąg na koniec roku podatkowego oraz wykonanie wszystkich niezbędnych czynności związanych z zamknięciem ksiąg w tym dokonanie inwentaryzacji należności oraz sporządzenie sprawozdania finansowego, za dodatkowym wynagrodzeniem określonym w umowie,
  • sporządzenie zeznania rocznego w podatku dochodowym od osób prawnych.
  • reprezentowanie podatnika przed organami kontroli skarbowej.
 
Dodatkowe usługi nie wchodzące w zakres podstawowej umowy:
 
  • obsługa kadrowo-płacowa oraz rozliczenia z ZUS pracowników,
  • opracowanie zakładowego planu kont,
  • opracowanie zasad (polityki) rachunkowości,
  • opracowanie instrukcji obiegu dokumentów,
  • rejestracja/aktualizacja danych podmiotów gospodarczych,
  • rozliczenia transakcji międzynarodowych w tym wewnątrzwspólnotowych nabyć i dostaw,
  • dokumenty finansowe do banków lub innych instytucji,
  • sporządzanie wniosków kredytowych,
  • sporządzanie sprawozdań GUS,
  • dokonywanie zgłoszeń INTRASTAT
  • zaświadczenia z US lub ZUS o niezaleganiu w opłatach,
  • prowadzenie księgowości u klienta.